Algemene info kwaliteit en prijsweergave

Kwaliteit:

Weergegeven prijzen op de website zijn voor originele onderdelen tenzij anders vermeld. Bij gebruik van kopie onderdelen maken we steeds gebruik van de best mogelijke kwaliteit die verkrijgbaar is bij de leverancier! Bij vragen over de gebruikte kwaliteit en de verschillen kan u steeds terecht bij de hersteller. 

 

Bij de herstellingen van een android toestel wordt er uitsluitend gebruik gemaakt van originele onderdelen met name "service packs".

 

Op elke herstelling krijgt u 12 maanden garantie tenzij anders vermeld. De garantie komt te vervallen wanneer het defect aan het vervangen onderdeel veroorzaakt wordt door waterschade/gebruikersschade/DIY herstelling/ ... veroorzaakt door de gebruiker. Verouderingsproces van een batterij valt niet onder garantie tenzij het defect wordt veroorzaakt door een fabrikage fout. 

 

Verduidelijking kwaliteiten:

- Service pack: Deze onderdelen zijn rechtstreeks aangekocht bij de fabrikant en zijn 100% origineel. 

- Pulled: Pulled schermen zijn schermen afkomstig van "gebruikte" toestellen. Deze onderdelen zijn 100% origineel maar kunnen lichte gebruikssporen bevatten. Binnen pulled zijn er 3 afleidingen: Pulled new (Ongebruikt onderdeel), Pulled A-grade (Licht gebruikt onderdeel minimale gebruikssporen), Pulled B-grade (Gebruikt onderdeel lichte gebruikssporen mogelijk maar nog steeds een perfect werkend onderdeel).

- SOFT OLED (Compatibel premium): De hoogst mogelijk kopie kwaliteit die we gebruiken in OLED toestellen als alternatief voor originele kwaliteit

- LCD (Compatibel premium): De hoogst mogelijk kopie kwaliteit die we gebruiken in LCD toestellen als alternatief voor originele kwaliteit. Let op wij raden LCD kwaliteit in OLED toestellen af wegens risico op moederbord problemen achteraf + belasting van de batterij. 

 

Prijsweergave:

Prijzen weergegeven op de website dienen ter indicatie en worden bij het opmaken van de offerte als effectief beschouwd. Deze kunnen afwijken van eventuele onderdelen die niet beschikbaar zijn en/of prijsstijgingen die bij de leverancier worden doorgevoerd. Prijsoffertes worden steeds opgemaakt vanuit de dagprijs van de aankoop van het onderdeel.

 

Alle prijzen van de herstellingen zijn inclusief plaatsing exclusief eventuele andere kosten zoals kilometer vergoeding voor reparaties aan huis. 

 

Wannneer er tijdens de reparatie waterschade wordt opgemerkt wordt er meteen contact met u opgenomen. Er wordt na akkoord verdergegaan met de herstelling en 45 euro in rekening gebracht. Deze 45 euro omvat ons extra werk om uw toestel weer geheel schoon te krijgen. Omdat waterschade heel onvoorspelbaar is kunnen wij na de reparatie geen garantie geven. Let op schade die komt ten gevolge van vocht (regen, vochtige ruimtes, ...) valt hier niet onder omdat wij dit zien als normale gebruikersschade (buiten op onderdelen die eventueel defect zijn gegaan ten gevolge van het vocht). 

 

Wij van Elektronica-AID hebben het recht om een voorschot te vragen voorafgaand aan de reparatie.

Waterschade/garantie verval

Heeft u uw smartphone net in het water laten vallen of tijdens het studeren een tas koffie over uw laptop gemorst? Geen probleem bij Elektronica-AID bent u aan het juiste adres. Wij repareren waterschade aan uw toestel en brengen uw toestel terug tot leven. 

Bij waterschade telt elke seconde. Hoe sneller, u langskomt hoe groter de kans is dat wij uw data kunnen terughalen en eventueel uw toestel herstellen. Start uw toestel nog op? Dan bent u een van de gelukkigen. Waterschade veroorzaakt echter oxidatie op lange termijn. Dit kan uiteindelijk leiden tot kortsluiting. Daarom raden wij u aan uw toestel toch even binnen te brengen voor een korte controle. Start uw toestel niet meer op? Probeer zeker niet zelf je toestel terug op te starten. Dit kan ervoor zorgen dat uw data niet meer terug te halen is en er nog meer schade is aan uw toestel. 

Omdat waterschade heel onvoorspelbaar is werken we met een bench fee en solution fee. De bench fee bedraagt standaard 45 euro en moet samen met afgifte van het toestel betaald worden. De solution fee is de prijs om het probleem op te lossen (component + onze tijd voor de reparatie). Indien de reparatie slaagt komt de bench fee te vervallen. 


Zoals eerder vermeld is water heel onvoorspelbaar, we zullen er steeds alles aan doen om uw toestel erdoor te halen. Echter kunnen wij niks beloven. Wij zijn niet verantwoordelijk voor moederbordproblemen. Ook niet wanneer uw toestel vooraf nog deels werkte en na de reparatie niet meer. Dit moet gezien worden als gevolgschade van het originele probleem tenzij anders aangegeven. 

- Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies van data!
- Wanneer uw toestel nog gedeeltelijk werkte en deze stopt met werken op onze labobanken. Zal dit gezien worden als bijkomend probleem van het hoofdprobleem. Hier kunnen wij ook geen tegemoetkoming voor bieden
- Op waterschade bieden wij geen garantie
- Bestelde exotische componenten moeten vergoed worden ongeacht of de reparatie gelukt is of niet